onsdag 27. juni 2012

Herlig retrofølelse


Maija Louekari er nok min favorittdesigner hos Marimekko. Hun står blant annet bak det fine mønsteret Siirtolapuuhtarha, som blant annet finnes på det herlige serviset In good Company. Dette mønsteret tar oss på en måte tilbake til 60-70-tallet, men sitt herlige uttrykk. 
Selve serviset er det Sami Ruotsalainen som står bak. 
Siirtolapuuhtarha  Si

 
                           Maija og Sami viser fram sitt samarbeidsprosjekt In Good Company
                                                                   foto: Marimekko



    Maija står også bak de fine mønstrene  Moments og Kaiku, hun har en unik strek i tegningene sine.

Ha en fin dag! 

Katrine

2 kommentarer:

  1. marimekko har en stor stjerne i interiørverden.
    unikko og de andre blomstervariantene er skjønne.
    moment er også en favoritt hos meg. og Kaiku.
    Men er det bare jeg som går og venter på at de skal finne på noe nytt?

    tenker de har mye å konkurrere med på design for tiden. de må step it up! enig?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei Åpnet hus, hyggelig med innspill.
      Jo, de er sterke på sine klassikere, men kan jo være enig at det blir mye reproduksjoner. Men det kommer jo noen nye mønstre, jeg gleder meg til Kaunis Kauris, nydelig dådyr av Theresa Moorhouse.

      Slett